29 شهریور 1403
صنعت

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران عنوان کرد:صدور ۹۶ مجوز و بهره برداری از ۱۹ مگاوات ظرفیت شهرک‌های صنعتی تخصصی خورشیدی تاکنون

سلام صنعت/ معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه شهرک‌های صنعتی تخصصی خورشیدی فصلی جدید در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است، گفت: تاكنون 96 مجوز به ظرفيت 47 مگاوات صادر شده كه 19 مگاوات آن به بهره برداري رسيده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، “فرشاد مقيمي” با بيان اين مطلب، افزود: وجود برق پایدار در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی و صنایع بزرگ کشور از اقدامات اساسی و ضروری در راستای تحقق رشد اقتصادی کشور است.

وي، اضافه كرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی بستر مورد نیاز برای استقرار واحدهای تولید برق مقیاس کوچک از منابع تجدید پذیر را فراهم کرده و این سیاست در راستای رفع چالش‌ها و ناترازی موجود در تولید و مصرف برق در کشور است.

رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به اهم اقدامات جهت افزایش ظرفیت تولید برق در کشور اشاره كرد و ادامه داد: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سقف سوله‌های واحدهای صنعتی، اراضی واگذار نشده در شهرک‌ها و نواحی موجود و احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی خورشیدی در اين راستا در دستور كار براي انجام و پيگيري قرار گرفت.

مقيمي تصريح كرد: در اين راستا اولین شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی شال قزوین به وسعت ۷۸۵ هکتار و پیش بینی تولید ۲۲۰ مگاوات برق آغاز به كار كرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه ریزی برای ایجاد 21 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در 8 استان قزوین، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، فارس، بوشهر و كردستان نيز صورت پذيرفته است.

مقيمي، خاطر نشان كرد: همچنين احداث 4 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در استان‌های قزوین و کرمان عملياتي شده و 115 زون خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود با وسعت 5137 هکتار جانمایی شده است كه مجموعه این اقدامات نقش تاثیر گذاری در تامین برق پایدار واحدهای صنعتی و توسعه انرژیها تجدید پذیر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *