26 شهریور 1403
کسب و کار تجارت صنعت

شناسایی 22 مورد نیاز فناورانه واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ در استان گیلان

سلام صنعت/لزوم همکاری واحدهای بزرگ صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌ علم و فناوری گیلان به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی سلام صنعت روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان؛ نشست رفع نیاز فناورانه صنایع بزرگ استان با حضور نماینده پارک علم و فناوری گیلان و اعضای انجمن تخصصی صنایع همگن خدمات فنی مهندسی و با حمایت اداره کل صنعت معدن تجارت استان در محل این سازمان در رشت برگزار شد.

این نشست با هدف  بررسی نیاز فناورانه اعلام شده توسط صنایع تولیدی استان و تقویت ارتباط مستقیم بین شرکت های فناور و دانش بنیان استان با این واحدها، با حضور مدیر تجاری سازی و سرمایه گذاری پارک علم و فناوری گیلان و رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی و همچنین رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزار شد.

خانم دکتر مرجان میرزنده دل مدیر تجاری سازی و سرمایه گذاری پارک علم و فناوری گیلان در این باره گفت: توسعه روزافزون تجاری سازی دستاوردهای فناورانه در حوزه فناوری‌های مختلف در سال‌های اخیر و افزایش متغیر‌های تاثیر‌گذار در محیط کسب و کار‌ها و سرعت تغییرات فناوری در صنایع مختلف طی سال‌های اخیر، روز به روز به درخواست شرکت‌ها در صنایع به جهت دسترسی به فناوری‌های جدید و یافتن راه حل برای چالش‌ها و مسائل می افزاید که اهمیت طراحی برنامه‌های حمایتی در این زمینه را بیش از پیش نشان می دهد.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه‌گذاران و کلیه عرضه‌کنندگان فناوری از یک سو و ارتباط با شرکت‌ها و صنایع بزرگ استانی و ملی متقاضی بکارگیری فناوری‌ها در رفع چالش‌ها و مسائل موجود، از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های تجاری سازی و سرمایه گذاری در پارک های علم و فناوری در تسهیل‌گری فرایند رفع نیاز فناورانه است که علاوه بر ارائه بهترین راه حل برای رفع نیاز مشتری، هزینه‌های عملیاتی را نیز کاهش می‌باشد.

مدیر تجاری سازی و سرمایه گذاری در این باره گفت: در این نشست 22 نیاز فناورانه از سوی صاحبان صنایع گیلان احصا شده است که 9 شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان جهت رفع نیازهای صنایع حضور داشتند؛ که امید است این همکاری ها بصورت مستمر تا به سرانجام نتیجه، ادامه یابد.

خانم مهندس شیوعی رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی در این نشست اعلام کرد: اهمیت توجه به هم‌نشینی ایده‌پردازان و صاحبان مسئله، ظرفیت برجسته شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با صنایع در مرتفع‌سازی چالش‌های پیش‌روی صنایع و همچنین رویکرد تعاملی بازیگران این حوزه موجب گردید این رویداد با عنوان” ارائه نیازهای فناورانه شرکت‌های بزرگ صنعتی” برنامه‌ریزی گردد. بدین منظور در این رویداد به منظور غنی‌سازی، شناسایی نیازهای فناورانه در حوزه صنایع با برگزاری جلسات متعدد با بازیگران کلیدی این حوزه شد.

آقای دکتر مقدس رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در این نشست ابراز داشت: این سازمان (صنعت،معدن و تجارت) خواهد کوشید بخشی از نیازهای فناورانه سازمان‌ها و شرکت‌ها را از طریق مکاتبه مستمر دریافت و در اختیار مرکز پارک علم و فناوری گیلان قرار داده و بدین ترتیب فرصت‌های همکاری بین صنایع و فناوران و ارتباط بین آن ها تسهیل می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *