26 شهریور 1403
کسب و کار صنعت

رئیس پارک علم و فناوری گیلان:خبرنگاران در معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان به جامعه نقش موثری دارند


سلام صنعت/ رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه خبرنگاران آینه تمام نمای جامعه هستند تاکید کرد: اصحاب رسانه در معرفی شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور نقش موثری دارند.

به گزارش سلام صنعت؛ دکتر عبدالله حاتم زاده در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه پارک علم و فناوری گیلان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: محمود صارمی از خبرنگاران باغیرت، باعشق و علاقه در مزار شریف به شهادت رسید؛ خبرنگاری که توانست با شهادت خود روز خبرنگار را برای فعالان این عرصه خلق کند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران وقایع، برنامه‌ها و رویدادها را ثبت و ضبط کرده و به اطلاع مردم می‌رسانند از اینرو در وهله نخست مسئولیت اجتماعی سنگینی بر عهده دارند.

دکتر حاتم زاده خبرنگاری را حرفه، عشق و هنر دانست و عنوان کرد: افرادی که در حرفه خبرنگاری ورود می‌کنند باید به صفات سلامت نفس، صداقت، علاقه، خوشرویی و محبت آراسته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نیرو در شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان مشغول به کار هستند گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در گیلان فعال است.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اضافه کرد: ارائه وام‌های کم بهره تا چهار درصد و تسهیلات ماده تبصره ۱۶ و ۱۸ از جمله این کمک‌هاست.

دکترحاتم زاده همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در دانش پایه کردن جامعه و لزوم تقویت ارتباط این دو بخش بیان کرد: تبدیل دانش به ثروت و منافع اجتماعی با کمک خبرنگاران امکان پذیر است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با تاکید بر اینکه خبرنگاران در معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور به جامعه نقش موثری دارند از آنان خواست تا یاریگر این مجموعه باشند و این همکاری‌ها بیش از پیش تداوم یابد.
گفتنی است، در این آیین، از خبرنگاران فعال در حوزه پارک علم و فناوری گیلان تجلیل بعمل آمد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *