29 شهریور 1403
کسب و کار صنعت

برگزاری نشست تخصصی با مدیران تعاونی صنف گیاهان دارویی و انعقاد تفاهم همکاری مشترک در راستای اجرای کنسرسیوم طرح تاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای

سلام صنعت/نشست تخصصی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان با مشاور و رئیس با اتحادیه صنف گیاهان دارویی و مدیران تعاونی صنف گیاهان دارویی در روز شنبه اول اردیبهشت 1403 برگزار و تفاهم همکاری مشترک در راستای اجرای کنسرسیوم طرح تاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان، نشست تخصصی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان با مشاور و رئیس با اتحادیه صنف گیاهان دارویی و مدیران تعاونی صنف گیاهان دارویی در روز شنبه اول اردیبهشت 1403 برگزار و تفاهم همکاری مشترک در راستای اجرای کنسرسیوم طرح تاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعقد شد.

در ابتدی این جلسه دکتر رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای واحد استان گیلان ضمن خیر مقدم گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی مهارت محور سعی دارد آموزش های مبتی بر مهارت را به صورت عملی با مشارک مردم را اجرا نماید. همانطور که مقام معظم رهبری این سال را مزین به جهش تولید با مشارکت مردم نام نهاد ما نیز خود را مکلف می دانیم که تمام توان خود را برای تحقق آن شعار اقدام نمایم. دانشگاه در حوزه گیاهان دارویی هم از نظر آموزش و نیز توسعه فنی برای دانش بنیان نمودن محصولات دارویی از طریق شرکت های مسقر در مرکز رشد خود به صورت پایه ای برای تبدیل یک محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو بشود با تعریف استاندارد لازم با کمک شما عزیزان اقدام نماید.

در این جلسه که با حضور مهندس داریوش رحیمی مشاور و رئیس با اتحادیه و هیات رئیسه اتاق تعاون، مهندس حسن پرویزی مسئول موسسه پژوهش های کاربردی دیدگاه شاخص گیاهان دارویی، مهندس فاطمه رحیمی مدیرعامل اتحادیه منابع و آبخیزداری گیلان، بیت اله کریمی مدیرعامل تعاونی عشایری رضوانشهر، مهندس محمد هادی محمدی مدیرعامل موسسه پژوهش های کاربردی دیدگاه شاخص و مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری اتاق تعاون و همچنین مهندس حیدری معاون پژوهش فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان، دکتر موسی زاده هیئت علمی دانشگاه فنی گیلان و دکتر بهروزی از شرکت فناور موماز زیست مستقر در مرکز رشد دانشگاه برگزار شد.

در این نشست داریوش رحیمی مشاور و رئیس با اتحادیه صنف گفت: حدود 25 سال در حوزه مرتع و آبخیز داری در حال فعالیت هستیم ولی آنچه که مهم است در حوزه گیاهان دارویی به عنوان طرح های تلفیقی برای گیاهان دارویی تا به حال اقدام عملی صورت نگرفته بود و تقریبا حدود سه سالی با تحقیق بر اساس بوم و منطقه ای سعی شد از این ظرفیت برای تولید ثروت و ارزش افزوده برای کشور و ساکنان اقدام کنیم. اما در این میان آنچه که سنتی در حال انجام است جوابگوی نخواهد بود و معتقدیم دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند هم در حوزه آموزش و افزایش مهارت در کاشت، داشت و برداشت و هم در حوزه بازاریابی به ما کمک نماید.

در ادامه خانم مهندس رحیمی گفت تجربه فعلی شاغلین در حوزه گیاهان دارویی نیاز به آموزش های تکمیلی آکادمیک دارد و تحقیقات نشان داده است در بازارهای جهانی مردم نسبت دارو های شیمایی علاقه زیادی نشان نمی دهند و امیدوارم که با این کمک دانشگاه بتوانیم به حوزه گیاهان دارویی برای بالا بردن کیفیت محصولات از دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان کمک بگیریم تا موجب اشتغال پایدار ساکنین مناطق رویش گیاهان و صنایع مرتبط با آن شود.

در این جلسه گفت و گو دو طرفه بین طرفین حاضر در جلسه در نحوه اجرا و کمک مشترکی که منجر به اقدام موثر شود صورت گرفت و هریک از اعضا جلسه برای دست یابی هدف مشترک ارتقا کیفیت در حوزه توسعه گیاهان دارویی صحبت نمودند.

در انتهای این جلسه برای اجرایی شدن اهداف تفاهم همکاری بین دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان و اتحادیه منابع و آبخیزداری گیلان با هدف شناسایی و معرفی مواردی که نیاز به همکاری دانشگاه، همکاری آموزشی دانشگاه به صورت دوره های کوتاه مدت و بلند مدت، مشاوره و کمک دانشگاه در حوزه بازاریابی و برند سازی، کمک طرفین دانش بنیان نمودن محصولات و ارزش افزوده تولیدات، همکاری در صنایع تبدیلی و همچنین بسته بندی قابل رقابت برای ورود به بازار های جهانی منعقد گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *